entri khusus untuk mereka yang sepatutnya

0 comments
oh..atau khusus untuk mereka yang termakan janji-janji manis. ya! saya tahu! saya akan tunaikan. cuma...sabarlah.


nantikan kemunculannya!!


*untuk resolusi terbaik, sila klik di gambar

kenapahal ni?

2 comments
isk..
kenapahal dengan saya ni? imej-imej persekitaran di sekolah bermain-main di tubir mata. lebih tepat, gerak-geri saya di sekolah.

****

seingat saya, waktu pembelajaran saya hanya formal di waktu kelas. luar daripada itu, hanya Allah yang mengetahui. saya tak pernah ambil pusing dengan waktu study saya. yang saya tahu, waktu malam ke kelas prep. buat sikit apa yang patut. kemudian, seperti biasa perbincangan umum berjalan. tiada langsung kaitannya dengan study.

ya. boleh kata setiap hari.

setiap waktu yang berlalu, hidup saya seperti biasa. setiap detik yang berjalan, saya tak hiraukan mengenai study. petang, riadhah menjadi kemestian. malah saya tak pernah kenal apa itu OT. apatah lagi nak besenggang mata untuk study. berjaga malam untuk perkara lain adalah. untuk study, jauh panggang dari api.

saya rasa, ini adalah contoh yang langsung haprak bagi mereka yang sungguh akedemik, pada hemat saya. pada mereka yang tahu-tahu hanya untuk belajar. sampaikan ketika bermain bola pun mahu mengukur velocity serta acceleration. sungguh akedemik!!

tetapi jika kau bertanyakan orang yang sepatutnya (kau pasti tahu siapa orangnya), jadualnya sama seperti saya (atau mungkin lebih baik, oh bukan mungkin, memang jauh lebih baik dari saya). tetapi apa yang kau lihat?

saya rasa semua tahu jawapannya...


ungkapan nasi sudah jadi bubur sesuai untuk saya? rasanya?

kejahatan, kau boleh pergi

0 comments
I.
entah kenapa. mood saya untuk menulis tidak pernah timbul belakangan ini. terkadang idea membuak-buak melimpah di dalam otak saya. penuh dengan idea-idea untuk menulis. seperti minat saya dulu-dulu. ya minat saya yang dulu-dulu. iaitu menulis. acapkali dilimpahi idea, mesti terkandas di kotak dashboard. entah apalah dosa saya. sampai tak diperkenankan untuk menambah entri-entri.

mungkin salah satu cara untuk muhasabbah. mungkin.


II.
"sila jangan tengok tivi selepas makan. awas. nanti anda akan mengelami alahan seperti muntah-muntah. terutamanya buletin utama"

saya pernah melihat amaran ini. daripada jiran-jiran juga. (baca : bloggers) dan. semestinya amaran ini adalah tepat. terutamanya waktu-waktu hampir 8 mac. kenapa jadi begitu? seperti tiada perkara lain yang sepatutnya ditunjukkan. apa sudah habis isu semasakah?


III.
sekarang sudah bermacam-macam jenis kerajaan ya. baru saya tahu. rupa-rupanya kerajaan ada jenis-jenis yang pelbagai. bertambah lagi ilmu politik saya.


IV.
esok. 12 mac 2008.

OMG!! OMG!!
apalah nasib saya...

secara tiba-tiba peristiwa antara bulan november hingga awal disember lepas bermain-main di cepu kepala. terlintas jelas imej di kepala, kami secara beramai-ramai merempat di tengah malam. dan macam-macam lagilah.

OMG!!
apalah nasib saya..



*tajuk ada kaitan? kau rasa?