Keji!

0 comments
Keji!

Baru saya perasan. Sepanjang tempoh saya bersara sementara (temporary retire), rakan-rakan begitu asyik menambah pengajaran dan teladan untuk dikongsi. Ya, saya tahu. Ini kerana mereka mempunyai banyak masa lapang berbanding dengan saya yang tak habis-habis research, project ataupun assignment (walaupun yang selalu-selalunya dateline keesokan hari, maka saya baru mula menulis).

Kalau disetarakan perbandingan ini, cuba comparekan dengan hidup meleweh saya dulu-dulu kala. Alaa, sejurus lepas habis periksa yang terbesar dalam Kementerian Pendidikan tu...

Blog saya penuh dengan kosong-kosong, lansung beberbentuk peribadi. Lagha! Jauh sekali berkenaan peduli umat.

"Dengki-mendengki perkara kebaikan bagus juga kan"

Papan notis

0 comments
Saya bulat. Saya tekad. Mesti ada tambahan entri. Sebelum masuk bulan ketiga blog ini semakin berhabuk, bersemak, berlalang. Mesti ada apa-apa cerita. Pasal apa-apa pun. Bohong saya kata, kalau tiada apa yang menarik, selama 2 atau 3 bulan belakangan ini. Kalau tak cerita rampas-rampas kuasa, boleh cerita situasi study. Dengan orang pertama saya jumpa di tempat paling asing ni, sudah pun berlepas. Paling koman pun cerita pasal diri sendiri.
Saya mengaku, saya dah jadi sangat-sangat kerdil, berbanding dengan rakan-rakan yang sama-sama jatuh bangun.


Idea-idea banyak bersarang. Tapi ada baiknya saya peramkan dahulu. Biar saya susun idea saya molek-molek. Mungkin lebih enak dibaca nanti. Sekadar tambahan entri sejurus berkurang sudah umur saya. Hari ni.