Notis!

0 comments
Brb. On hiatus for about 20 hours. Yes, im serious. 20 hours is quite long time actually. ROFL~

Edit -
Hiatus daripada hubungan internet. Bukan blog lah!

Quick glance

0 comments
Baru tersedar. Kalau satu-satu research dibuat dengan penuh komitmen dan enthusiastic, bila saat-saat penyudahannya, terasa satu kenikmatan. Mungkin tak setaraf rasa nikmat dan bahagia pabila saat memasuki syurga. Tapi, ia tetap mendamaikan. Baru saja tersedar.

Lima juga

0 comments
Sekali lagi. Angka 5 menjadi tajuk entri kali ini.

i.
Saya sudah sangat-sangat menghampiri peperiksaan akhir tahun. Oh, sebetulnya yang saya tunggu-tunggu adalah cuti selepas berakhirnya peperiksaan. Itu yang amat dinanti-nantikan. Jadi, mood saya agak mood gembira, dek kerana assignment dan kerja sekolah sudah selesai. Cuma menantikan kertas soalan untuk dijawab. Lalu ditanda. Itu sahaja yang perlu saya tunggu sekarang.

ii.
Juga, mood gembira saya bertukar sedih. Moody. Apa taknya. Apa boleh lupa projek-projek setiap semester. Langsung tak siap. Padahal tinggal berapa hari saja lagi sebelum berakhirnya semester musim luruh 09 ini. Habis punah harapan berbunga-bunga menanti saat cuti yang amat panjang. Terpaksa risau kembali. Haih..~

iii.
Kebelakangan ini, saya sungguh arif (baca: kononnya arif) dalam setiap perkara. Terutamanya benda-benda yang berkaitan dengan ICT. Tak kira benda yang halal atau perkara yang Jack Sparrow (istilah ini baru saya perasan sebenarnya). Macam kaunter pertanyaan lah pula saya ni.

iv.
Saya mula menanam azam untuk mahir photojournalism. Betul, saya kagum dengan photojournalism. Sangat-sangat kagum. It is an awesome art!

v.
Juga, sekarang saya suka perkara pelik dan aneh. Saya rasa kagum-bangga-riak bila mana kelajuan muat turun saya naik mencanak-canak. Kemudian dihebohkan bak ayam jantan bertelur. Aneh bukan?

Sepatutnya.

1 comments
Sepatutnya, saya mahu menulis yang emosi-emosi. Tiba-tiba lain jadinya.

Tak mengapalah. Doakan saya. Esok ada ujian. Moga-moga dengan usaha yang secebis ni, Allah kurniakan kejayaan.

Speechless

2 comments
Orang lain, bila tak tahu letak tajuk sesuai dalam blog sendiri, terus tukarkan dengan angka. Misalnya, bila itu adalah entri keempat puluh tujuh, misalnya, langsung tajuk tertulis 47 atau pun dalam perkataan. Yakni 'empat puluh tujuh.' Tapi saya rasa janggal, sebab tiba-tiba bertukar angka. Kan pelik jadinya.

Oh itu mukadimah. Saya sedar, tiba-tiba saya rasa malas mahu tambah entri-entri baru. Ya, alasan paling kuat, nampak gaya, blog saya sudah tiada pembaca. Seolah bila saya tulis, macam syok sendiri. Padahal, entah siapalah yang pernah singgah ke sini. Itu satu hal, sekarang juga, ghairah menulis semakin malap. Lenyap. Tak tahu kenapa.

Tapi, bila saya melompat-lompat blog ke blog. Terutama kenalan saya, macam-macam saya rasa. Ada cemburu. Ada rasa tumpang seronok. Lebih bagus, ada yang mendorong saya. Tentulah kepada yang baik-baik. Sebab tu, saya rasa elok juga saya menulis juga. Sekali-sekala pun jadilah. Syok sendiri pun tak apalah.