Selamat Tinggal 2009

5 comments
i.
Hari ini, hari terahkir untuk 2009. Saya tahu, semua sedia maklum.

ii.
Selama 2 dekad saya bernyawa, saya masih tertanya-tanya. Apa motifnya menjelang tahun baru dengan konsert-konsert, bunga-api dan countdown. Sungguh ironi.

iii.
Saya mengaku. Saya seorang forummer yang fanatik (forum apa terpaksa dirahsiakan). Di ruangan bebas yakni ruangan yang tidak kait-mengait dengan apa-apa bidang/bahagian, saya selalunya secara serius melepak disitu. Dan sejak akhir-akhir ini, sempena tahun baru yang bakal menjelang, lambakan topik mengenai azam atau resolusi (bahasa PPSMInya resolution) timbul. Dan dengan lambakan itu jugalah saya dengan bangga menjawab, "1440x900 semestinya."

iv.
Oh, baru saya teringat, bermula esok juga harga gula sekilogram naik 20 sen. Esok lusa, tiba-tiba harga makan, minum, keperluan mesti juga naik. Saya tak tahu apa relatifnya, apa tambah tolaknya. Saya tidak cemerlang subjek ekonomi secara jujurnya.

v.
Akhir sekali, terima kasih kawan-kawan. Lagi setahun kalian sudi menumpang bahu. Sudi berkongsi rawan. Hanya Allah layak membalas. Moga kalian dirahmati.

2 hari sebelum 2010

0 comments
Err... er... em.. erm....

Aduh, kekok pula rasanya nak menulis. Inilah bahananya bila dah lama tak menjenguk blog sendiri. Langsung tak teringat nak update fasal life sendiri. Yelah, kononnya ramai kawan-kawan seantero dunia (maksud saya; mereka yang merantau jauh demi ilmu khususnya) ternanti-nanti berita terkini mengenai saya semestinya.

First thing yang kalian perlu tahu pasal saya. 019 - 605 6305 sudah lenyap ditelan waktu dan masa. Akibat terlupa isi semula lebih daripada 3 bulan. Baru-baru ni saja terjadi.

Jadi siapa-siapa yang masih sudi berhubungan dengan saya, take note ya!