Malam ini, saya buang tabiat

Masuk hari ni, 2 hari saya tidak ke kelas. Memang niat jauh di hujung hulu hati, memang seronok habis boleh ponteng kelas, kalau boleh hari-hari nak macam ni. Tapi, 'hakikatnya'; saya anggap diri saya pening, sakit, demam, etc. Eh, tapi memang betul, saya demam. Walaupun taklah seteruk mana, tapi dah demam tu buat cara demam lah.

Sekarang; pukul 1 pagi (waktu tempatan - GMT -6). Orang kata buang tebiat. Dah lama tak tambah entri, tiba-tiba update. Tengah-tengah malam pula tu. Ha ha ha.

Buat masa ni, saya lebih suka baca blog orang. Melompat-lompat satu blog ke blog lain. Tambah-tambah blog tu ditulis dengan gaya porfessional dan teratur. Tambah kredit, kalau tulisannya gaya urban dan hipster. Serius, saya lekat.

Tapi, itu blog-blog; boleh kata milik blogger yang memang kaki blogging. Kalau saya kenal dia pun, belum tentu dia kenal saya. Itu kenyataan, dan saya terima. Kalau melompat-lompat di rangkaian kawan-kawan. Ha ha ha. Kalau masih aktif, mungkin sebulan sekali. Banyaknya; entri terakhir 2010, kalau tak pun 2009. Ha ha ha..

Agaknya, sebab zaman dah berubah. Zaman sekarang ada macam-macam. Twitter. Facebook. Dan kita lebih suka buat diari di Facebook, Twitter, berbanding dengan blog. Dan sampai kadang-kadang kita (baca: kawan-kawan sosial kita) annoyed. Mungkin sebab kalau Facebook, ada Facebook for mobile. Kalau twitter ada klien yang banyak. Dan tentunya memudahkan. Setuju?

0 comments :: Malam ini, saya buang tabiat