kejahatan, kau boleh pergi

I.
entah kenapa. mood saya untuk menulis tidak pernah timbul belakangan ini. terkadang idea membuak-buak melimpah di dalam otak saya. penuh dengan idea-idea untuk menulis. seperti minat saya dulu-dulu. ya minat saya yang dulu-dulu. iaitu menulis. acapkali dilimpahi idea, mesti terkandas di kotak dashboard. entah apalah dosa saya. sampai tak diperkenankan untuk menambah entri-entri.

mungkin salah satu cara untuk muhasabbah. mungkin.


II.
"sila jangan tengok tivi selepas makan. awas. nanti anda akan mengelami alahan seperti muntah-muntah. terutamanya buletin utama"

saya pernah melihat amaran ini. daripada jiran-jiran juga. (baca : bloggers) dan. semestinya amaran ini adalah tepat. terutamanya waktu-waktu hampir 8 mac. kenapa jadi begitu? seperti tiada perkara lain yang sepatutnya ditunjukkan. apa sudah habis isu semasakah?


III.
sekarang sudah bermacam-macam jenis kerajaan ya. baru saya tahu. rupa-rupanya kerajaan ada jenis-jenis yang pelbagai. bertambah lagi ilmu politik saya.


IV.
esok. 12 mac 2008.

OMG!! OMG!!
apalah nasib saya...

secara tiba-tiba peristiwa antara bulan november hingga awal disember lepas bermain-main di cepu kepala. terlintas jelas imej di kepala, kami secara beramai-ramai merempat di tengah malam. dan macam-macam lagilah.

OMG!!
apalah nasib saya..



*tajuk ada kaitan? kau rasa?

0 comments :: kejahatan, kau boleh pergi