Speechless

Orang lain, bila tak tahu letak tajuk sesuai dalam blog sendiri, terus tukarkan dengan angka. Misalnya, bila itu adalah entri keempat puluh tujuh, misalnya, langsung tajuk tertulis 47 atau pun dalam perkataan. Yakni 'empat puluh tujuh.' Tapi saya rasa janggal, sebab tiba-tiba bertukar angka. Kan pelik jadinya.

Oh itu mukadimah. Saya sedar, tiba-tiba saya rasa malas mahu tambah entri-entri baru. Ya, alasan paling kuat, nampak gaya, blog saya sudah tiada pembaca. Seolah bila saya tulis, macam syok sendiri. Padahal, entah siapalah yang pernah singgah ke sini. Itu satu hal, sekarang juga, ghairah menulis semakin malap. Lenyap. Tak tahu kenapa.

Tapi, bila saya melompat-lompat blog ke blog. Terutama kenalan saya, macam-macam saya rasa. Ada cemburu. Ada rasa tumpang seronok. Lebih bagus, ada yang mendorong saya. Tentulah kepada yang baik-baik. Sebab tu, saya rasa elok juga saya menulis juga. Sekali-sekala pun jadilah. Syok sendiri pun tak apalah.

2 comments :: Speechless

  1. sape kata blog utk org baca?

    KITA yang paling layak ambil faedah dari apa yg KITA luahkan

    dan kalau ia dibaca, maka syukur.

    hey kamu! kamu sudah berisi kah?

  2. ya. blog sendiri utk diri sendiri.

    saya masih saya yg sama! berisi tak berisi org yg tentukan