Rage

Merujuk kepada thesaurus dari Microsoft Word 2007, perkataan rage ini mempunyai beberapa perkataan seerti. Antaranya; fury, anger, wrath, temper. Dan merujuk kepada kamus online; rage membawa erti yang pelbagai. Antara yang paling sesuai dengan kondisi saya;

5. A violent desire or passion.
Sumber di sini.

Oh. Kenapa saya begini. Perihal apply-mengapply. Hampir kesemua rakan sekuliah saya, sudah mendapat tempat di universiti pilihan masing-masing. Tapi saya, masih tersangkut dengan ketiadaan buku rekod sekolah (merujuk kepada pihak sekolah, buku rekod saya tidak dijumpai atau lebih tepat hilang pada telahan saya). Yang saya kira antara menjadi keperluan utama dalam pemilihan untuk diterima sesebuah universiti.

Kepada rakan-rakan yang membaca entri saya ini, dan kebetulan kalian adalah segenerasi dengan saya, yang sama-sama SPM 2007, sila respon sebaik mungkin. Mungkin kalian pernah menerima buku rekod dan masih dalam simpanan kalian. Tenangkan jiwa saya yang tengah rage ini!

4 comments :: Rage

  1. serasa saya , harapan itu hanya tinggal harapan kosong. mahu berharap apa lagi ?

  2. ape kesudahan raging di skola aritu?

    n asal da lame x on?

  3. meo,
    i dunno luls. taktik jahat seperti! *gelak kejam*

    hijau,
    rage tidak berjaya. mllmh buat muka simpati, muka innocent! haha. so taktik jahat menjadi penyelamat! *gelak kejam lagi*

    aku kalau ada talian internet mesti berada atas talian. kau tu yg tade.
    /aku pegi foya2, sbb tu tak on

  4. PERNAH BERLAKU....SBB SEKOLAH TK PERNAH PEDULI PON...
    SUHAYL MENULIS