left is kiri

saya sampai ke sekolah lewat sehari, atau sehari setengah. tapi itu saya tak kisah. asalkan saya sampai juga dan bolehlah mengelak bila disergah, "kenapa tak pergi kelas tambahan? ada alasan?" tatkala saya tiba di sekolah, sunyi. seolah-olah kelas tambahan kali ni (baca : pertama kali) dibatalkan. ada gembira dihati saya.

hakikatnya, kelas english (tak silap saya) ketika itu belum tamat.
"patutlaa kosong..ingat dah nak balik dah," kata-kata yang mula-mula saya ungkapkan ketika mereka menderu keluar dari bilik P&P.

"eh. baru sampai, ingat tanak datang dah. pandai bleh aa...(sebut dengan cara mulut muncung ke hadapan)," kata salah seorang daripada mereka sejurus selepas bersalaman, bertanya khabar, bertepuk-tampar peluk cium dan entah apa lagi.

"bajet aa..."

kami segera menuju dewan makan, dan terus menerpa makanan. kebetulan saya tiba ke sekolah sewaktu rehat (merujuk kepada pelajar maahad, hanya diorg yang bersekolah secara formal! anggapkan saya dan kami semua tidak bersekolah secara formal).

kami ralit makan. ditambah dengan keropok lekor walaupun jauh panggang daripada api jika hendak disamakan dengan keropok lekor losong. kami terus ralit. hujan mula renyai-renyai.

"adus...ni yang malas nak pegi kelas nih..hujan aa...kang basah!"

dan... ya! saya akui. saya datang pada hari itu. tetapi saya tidak hadirkan diri ke kelas tambahan, pada ketika itu sahaja. maafkan saya. sekurang-kurangnya saya hadir. rekod kehadiran mungkin sedikit berkurang. dan pastinya saya masuk ke kelas selepas itu, selepas zohor. maafkan saya sekali lagi!


"jepah. kau pergikan kelas tadi? malam ni kau ajar aku dan diorg ni.. tolong.. please.."

1 comments :: left is kiri

  1. header cantik..penUh makna~ blOg noh tampak pucat..huh~