Bingung*

*Entri ini khusus untuk beremosi sahaja.

Seorang demi seorang. Hilang dan pergi. Tak lama lagi, menyusul lagi. Dan lagi. Ah.. Itu tak kisah `lah. Kubur nanti pun berseorangan juga. Mana boleh kongsi-kongsi pertanyaan penjaga kubur.

Tapi itulah. Ramai yang pergi tu, semua, insyaAllah terjamin 'kesihatan' diorang. Macam saya; di Malaysia lagi dah tak macam Malaysia. Nanti? Apa kesudahan? Iman senipis kulit bawang. Ilmu tersekat-sekat tak mahu keluar. Ceh. Sungguh saya dengki. Sekarang langsung saya tak punya keseronokan macam dulu-dulu. Biarpun kepala tepu dengan sinis-sinis, kerja-kerja, meeting-meeting. Tapi rasa bahagia tu ada! Sekarang hampeh.

nota-nota kecil
  • Saya sekarang masih berada dalam transition period. Sedang cuba-cuba biasa-biasakan. Masih lagi
  • Siapa-siapa masih punya rakan-rakan yang sama-sama jatuh, bangkit; doakan saya jumpa penggantinya.

2 comments :: Bingung*

  1. erm.~ tak perlu takut berseorang..YM kan ada~

  2. mana ada teman yg "pergi jauh"

    mana ada teman yg akan terkubur tnpa berita

    semua orang sedang jaga "kesihatan"

    semua pergi pulang . ukhwah yg kekal

    teguhkan ukhwah . kuatkan iman .

    kembali menulis .


    ko tiada pengganti . huhu~